måndag 21 februari 2011

Besök på akuten

Lilleman fick jag ta till akuten i dag då han fortfarande hade blå tå och väldigt ont fast han slog i tån i går. Ringde vårdcentralen o de rekommenderade ett besök på akuten, systern som visade oss in var mycket snorkig och sa att vi gör minsann inget åt tår oavsett om de är brutna eller inte....

Kul, hade jag varit doktor själv hade jag väl inte gått hit!!!

Doktorn klämde o kände och sa att hade tån varit bruten så har man en vecka på sig att kunna stifta benet och hade det varit brutet hade man inte heller kunnat ta i foten/tån över huvudtaget. Bara vila o bra skor, välkomna tillbaka om det blir värre.

Sen möter vi den snorkiga systern igen som lite näsvist säger att ja det gick ju väldigt fort när ni träffat doktorn.

Ja men hallå skaffa en sluss då där någon kan bedömma skadan utan att man behöver träffa en doktor... Eventuella brutna ben hänvisas alltid till akuten!!  Vårdcentralen har tyvärr ingen röntgenapparat..Kan inte vara mitt fel!! Det är ju inte så att man sätter sig på akuten för nöjes skull.


I dag var jag ju tvungen att prova det nya våffelreceptet efter lite påtryckning av äldste sonen och det var de godaste våfflorna jag har ätit tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar